Integritetspolicy för Din Företagspartner Ekonomisk förening
Din Företagspartner Ekonomisk förening (hädanefter Din Företagspartner
eller vi) värnar om din integritet och följer gällande
dataskyddslagstiftning, inklusive EU:s allmänna dataskyddsförordning
(GDPR). Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder,
lagrar och skyddar dina personuppgifter.
1. Ansvarig för databehandling
Din Företagspartner Ekonomisk förening är personuppgiftsansvarig för
behandlingen av dina personuppgifter. Vid frågor om hur vi hanterar
dina personuppgifter, vänligen kontakta oss:
Kontaktuppgifter:
Din Företagspartner Ekonomisk förening
Organisationsnummer: 967626-4725
E-post: admin@dinforetagspartner.se
2. Vilka personuppgifter samlar vi in?
Vi kan samla in följande typer av personuppgifter beroende på din
relation till oss:
-
Anställda och deltagare: Namn, kontaktuppgifter, personnummer, CV,
referenser, arbetsintyg, och andra uppgifter relaterade till
anställning eller utbildning.
-
Kunder och samarbetspartners: Namn, kontaktpersoner,
organisationsnummer, telefonnummer, och faktureringsuppgifter.
-
Webbplatsbesökare: IP-adresser och användardata (via cookies, se
separat cookie-policy).
3. Hur använder vi dina personuppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter för att:
-
Administrera anställningar, utbildningar och deltagande i våra
program.
-
Fullfölja avtal med kunder, samarbetspartners och andra
intressenter.
-
Uppfylla rättsliga skyldigheter (t.ex. bokförings- och
skatteregler).
- Kommunicera med dig via e-post, telefon eller brev.
4. Laglig grund för behandling
Vi behandlar dina personuppgifter baserat på följande lagliga grunder:
-
Samtycke: När du har gett ditt uttryckliga samtycke, exempelvis för
att ta emot nyhetsbrev.
- Avtal: För att fullgöra våra skyldigheter enligt ett avtal.
-
Rättslig skyldighet: För att följa lagar och regler, exempelvis
arbetsrätt eller skatterätt.
-
Berättigat intresse: För att kunna bedriva och utveckla vår
verksamhet, exempelvis i kontakt med kunder och partners.
5. Delning av personuppgifter
Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part utan ditt samtycke,
med undantag för:
- Myndigheter, när vi är skyldiga enligt lag.
-
Samarbetspartners som bistår oss i vår verksamhet (t.ex.
IT-leverantörer eller ekonomitjänster).
6. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar endast dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för
det syfte de samlades in för, och i enlighet med lagliga krav,
exempelvis:
- Bokföringsuppgifter: 7 år enligt bokföringslagen.
-
Anställningsuppgifter: 2 år efter avslutad anställning om inget
annat krävs.
7. Dina rättigheter
Du har rätt att:
-
Begära tillgång till de personuppgifter vi har om dig
(registerutdrag).
- Begära rättelse av felaktiga uppgifter.
-
Begära radering av uppgifter ("rätten att bli bortglömd"), i den mån
det är tillåtet enligt lag.
- Begränsa behandlingen av dina personuppgifter.
-
Invända mot behandling som sker baserat på berättigat intresse.
-
Begära dataportabilitet (överföring av uppgifter till dig eller
annan aktör).
För att utöva dina rättigheter, kontakta oss på
admin@dinforetagspartner.se.
8. Säkerhet för personuppgifter
Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina
personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller obehörig
behandling.
9. Ändringar i policyn
Vi kan uppdatera denna policy vid behov. Den senaste versionen kommer
alltid att finnas tillgänglig på vår webbplats.
Senast uppdaterad: 241118